مقالات

کانوپی دیزل ژنراتور چیست؟

کانوپی دیزل ژنراتور

وجود دیزل ژنراتور برای تامین برق لازم و ضروری است اما خیلی‌ ها در این زمینه اطلاعات کافی ندارند. از طرفی اصطلاحات مختلفی می‌ شنوند و می‌ خواهند بدانند که وجود آن ها چه تاثیری می‌ تواند در تامین برق داشته باشد. یکی از این اصطلاحات مربوط به دیزل ژنراتورها، کانوپی دیزل ژنراتور است که در این مقاله قصد داریم به معرفی این موضوع بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

تعریف کانوپی چیست؟

اول از همه بهتر است که خود کانوپی را تعریف کنیم و بعد به سراغ تعریف کانوپی دیزل ژنراتور برویم. کانوپی به معنای محفظه یا اتاقک است. کانوپی ژنراتور هم محفظه یا اتاقک دیزل ژنراتور به حساب می‌ آید. در واقع یک عایق‌ بندی صوتی بسیار عالی در آن وجود دارد که باعث می‌ شود صدا محدود گردد و آلودگی‌ های صوتی در آن هم کم شود.

خیلی‌ ها آن را با عنوان سایلنسر، صدا خفه کن یا اتاقک می‌ شناسند. کانوپی باید مشخصات دیگر و ویژگی‌‌ های دیگری هم داشته باشد تا بتواند در برابر شرایط محیطی مختلف دوام بیاورد و مقاومت کافی را نشان دهد. از کانوپی برای نگهداری و حفظ دیزل ژنراتور هم استفاده می‌ کنند تا بتواند طول عمر آن را افزایش دهد. نکته دیگر اینکه در برابر حرارت کاملاً مقاوم است و یک جسم نسوز هم به حساب می‌ آید.

ضرورت استفاده از کانوپی دیزل ژنراتور

حال که با کانوپی آشنا شدید، احتمالا می‌ خواهید بدانید که ضرورت استفاده از آن ها چیست. وقتی که دیزل ژنراتورها شروع به کار می‌ کنند، صدای بسیار زیادی از خودشان تولید می‌ نمایند. این صدا می‌ تواند باعث آلودگی صوتی شود. یعنی اگر جلوی این اتفاق را نگیریم، یک منبع آلودگی صوتی بسیار شدید به وجود می‌ آید که تاثیرات خطرناکی روی سلامت انسان دارد.

از رایج‌ ترین و شایع‌ ترین تاثیراتی که می‌ توان برای آن نام برد، باید به ناراحتی اعصاب، افزایش ضربان قلب، کاهش شنوایی و بیماری‌ های دیگر اشاره کرد. خیلی از افراد که صاحب نظر هستند و در وزارت بهداشت فعالیت می‌ کنند یا در این زمینه مطالعه داشته اند، اشاره کردند که صداهای بسیار ناهنجاری که از دیزل ژنراتور به وجود می‌ آید، می‌ تواند عامل آسیب به شنوایی افراد و تشدید بیماری‌ های مختلف در آن ها باشد.

به طور مثال فرض کنید در محیطی مانند بیمارستان وجود دیزل ژنراتور بسیار اهمیت دارد. چون باید برق اضطراری را تامین کند. در نتیجه تصور کنید که صدای زیاد آن ها چقدر می‌ تواند مزاحم بیماران باشد. به خاطر همین است که از کانوپی دیزل ژنراتور ولوو یا غیره استفاده می‌ نمایند تا بتوانند به آرامش بیماران کمک کنند.

کانوپی دیزل ژنراتور

خرید کانوپی دیزل ژنراتور

چنانچه یک کانوپی کاملاً با کیفیت باشد تا حد زیادی مشکلات مربوط به آلودگی صوتی را برطرف می‌ کند. برای اینکه شما بتوانید کانوپی‌ های با کیفیت بخرید، باید به مراکز قابل اطمینان مراجعه کنید که‌ ما مجموعه آذر موتور را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. وقتی که وارد سایت می‌ شوید، متوجه خواهید شد که این مجموعه محصولات متنوعی از جمله دیزل ژنراتور بادوین، دیزل ژنراتور ولوو، کانوپی و غیره را به فروش می‌ رساند.

شما می‌توانید انواع و اقسام مدل‌ ها را ببینید و مدل مورد نیازتان را تهیه کنید. خرید کانوپی خیال شما را راحت خواهد کرد. زیرا مطمئن هستید که آلودگی صوتی به وجود نمی‌ آید و می‌ توانید حداکثر آرامش را برای خود و اطرافیانتان فراهم کنید.

محدوده صوتی دیزل ژنراتور

اینکه به کانوپی نیاز دارید، به خاطر محدوده صوتی است. محدوده صوتی دیزل ژنراتور در محدوده خطر دسته‌ بندی می‌ شود. یعنی صدای آن بالاتر از ۹۰ دسی بل است. همین باعث می‌ شود که خیلی از مقالات بین المللی آن را یک عامل خطر بنامند. به خاطر همین است که حتماً به کانوپی نیاز است تا بتواند جلوی این آلودگی صوتی را بگیرد و مانع از آسیب‌ های جبران ناپذیر به افراد شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل برایتان توضیح دهیم که کانوپی دیزل ژنراتور چیست. شناخت کانوپی باعث می‌ شود که شما بتوانید جلوی آلودگی صوتی را بگیرید و کاری کنید که آرامش بیشتری در فضا حاکم باشد. ما سعی کردیم که اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم تا با شناخت بهتر و بیشتری به سراغ تهیه لوازم مهم بروید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *