مقالات

راهنمای خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق

خرید موتور برق برای بسیاری از مشاغل بسیار ضروری و حیاتی می باشد. زیرا دوام برخی از مشاغل به صورت مستقیم به برق مربوط می باشد. مثلا مکانی همانند یک مرغداری را در نظر بگیرید که دستگاه های تنظیم دمای آن با برق کار می کنند. اگر برق قطع شود و جایگزینی برای آن نباشد دچار تلفات می شود و خسارت های زیادی را به بار میاورد. یا در خانه های مسکونی هنگامی که برق قطع می شود امکان استفاده از وسایل برقی به کلی از بین می رود.

به همین دلیل بسیاری از مردم به خرید موتور برق روی آورده اند. نحوه خرید موتور برق مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توصیه ما این است که اگر قصد خرید موتور برق را دارید از شرکت های معتبری همچون آذر موتور آن را تهیه نمایید.

خرید موتور برق چه کاربردی دارد؟

موتور برق دستگاهی می باشد که طی فرایند های خاصی انرژی حاصل از سوخت فسیلی را به انرژی الکتریکی تبدیل و تولید برق می کند. معمولا خرید موتور برق برای مکان هایی به کار می رود که شبکه سراسری برق در آن دچار قطعی شده باشد. موتور برق این قطعی برق را به سرعت جبران می کند. با قطعی برق در منازل مسکونی نمی توان از وسایل ضروری برقی استفاده کرد. و یا در سوپر مارکت ها ممکن است قطع شدن طولانی برق باعث فاسد شدن مواد غذایی شود. همچنین موتور برق برای مکان هایی برون شهری که برق سراسری در آن ها در دسترس نیست بسیار کارآمد است. کاربرد موتور برق در تولید کردن برق است.

انواع موتور برق می توانند هم برق تک فاز و هم برق سه فاز تولید کنند. برق تک فاز همان برق شهری می باشد که 220 ولت است و برای مصارف خانگی و مصرف بار کم کاربرد دارد. برق سه فاز برق صنعتی است که برای پروژه های صنعتی کاربرد دارد و برق تولیدی آن 380 ولت می باشد. موتور برق ها از نظر سوخت خود به انواع موتور برق بنزینی، موتور برق گازی و موتور برق دیزل تقسیم می شوند. موتور برق ها انواع زیادی دارند که هر یک از آن ها ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند.

اجزای مختلف این دستگاه کدامند؟

موتور برق ها اجزا و ساختار مخصوص به خود را دارند. ساختار موتور برق به گونه ای است که می تواند با بیشترین سطح امنیت، بیشترین برق مصرفی را تولید کنند. در ادامه می خواهیم به معرفی اجزای موتور برق بپردازیم؛

1)       موتور: موتور از ساختار اصلی موتور برق است. موتور انرژی حاصل از سوختن سوخت فسیلی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند تا بتواند ژنراتور را بچرخاند. توان موتور رابطه مستقیم با توان تولید برق موتور برق دارد. در نتیجه برای خرید موتور برق باید توجه ویژه ای به توان موتور داشت.

2)       ژنراتور: ژنراتور می تواند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. انرژی الکتریکی همان برق تولید شده در موتور برق می باشد.

3)       تابلو برق یا پنل کنترل: افراد می توانند از طریق پنل کنترل، بر تولید برق توسط موتور برق نظارت و کنترل داشته باشند. پنل برق انواع زیادی دارد.

4)       تنظیم کننده ولتاژ: این سیستم می تواند ولتاژ تولید شده توسط موتور برق را با ولتاژی که ما برای دستگاه تعین کرده ایم هماهنگ کند.

5)       سیستم خنک کننده: موتور برق همانند بسیاری از دستگاه های صنعتی دیگر هنگام کار کردن گرم می کند. سیستم خنک کننده به منظور خنک سازی دستگاه تعبیه شده است.

6)      خروجی های موتور برق: خروجی های موتور برق به صورت Ac  و Dc وجود دارند.

7)       سیستم سوخت: سیستم سوخت بر اساس نوع سوخت مصرفی دستگاه متفاوت می باشد. این سیستم کار سوخت رسانی به موتور برق را انجام می دهد. سوخت موتور برق می تواند بنزین، گاز طبیعی و یا گازوئیل باشد.

8)       تنظیم کننده سرعت: این سیستم فرکانس برق تولید شده توسط موتور برق را با فرکانس تعین شده مطابقت می دهد. به این سیستم گاورنر نیز گفته می شود.

نکات لازم برای خرید موتور برق

برای خرید موتور برق باید به نکات زیادی توجه شود. قبل از هر چیزی ابتدا باید مقدار بار مصرفی خود را اندازه گیری کنید. این کار را می توانید هم خودتان انجام دهید و هم از مهندس برق کمک بگیرید. برای محاسبه بار مصرفی ابتدا باید لیستی از وسیله های برقی که استفاده می کنید و ضروری هستند تهیه کنید. سپس توان مصرفی آن ها را محاسبه و با هم جمع ببندید. توجه داشته باشید که توان راه اندازی وسایل را نیز در نظر بگیرید.

مثلا برخی از وسایل برای روشن شدن به توان بسیار بالایی در یک ثانیه احتیاج دارند. سپس توان مصرفی شان پایین می آید. بعد از محاسبه توان مصرفی، باید موتور برق مناسب با توان مصرفی انتخاب کنید. برای خرید موتور برق باید از توان خروجی آن اطلاعات کامل حاصل کنید. اگر توان خروجی موتور برق کمتر از توان مصرفی شما باشد نمی تواند برق مورد نیاز شما را تامین کند. توصیه ما این است که قبل از خرید موتور برق در مورد انواع آن تحقیق کنید.

خرید این دستگاه باکیفیت از آذر موتور

شرکت آذر موتور یکی از بهترین و معتبر ترین مجموعه ها در زمینه فروش دیزل ژنراتور و موتور برق، ساخت شاسی برای ژنراتور، تابلو برق و … می باشد. با خرید موتور برق از شرکت آذر موتور می توانید با خیالی آسوده از موتور برق خود استفاده کنید. زیرا تمامی محصولات این شرکت دارای استاندارد های معتبر جهانی بوده و از ضمانت نامه معتبر برخوردار می باشند. این شرکت با داشتن تیمی مجرب از بهترین و ماهر ترین مهندسین و کارشناسان، مشاوره خرید موتور برق مناسب و خدمات پس از فروش را به مشتری های خود ارائه می کند.

این شرکت عملیات کوپله کاری، نصب و راه اندازی انواع موتور برق را با بیشترین استاندارد های ممکن انجام می دهد. اگر قصد خرید موتور برق را دارید می توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید و با انواع موتور برق ها آشنا شوید. سپس موتور برق مناسب خود را خریداری نمایید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *